Välkommen till vår nya hemsida!
Söderköpings IK
Med fotboll i hjärtat

Härlig start på föreningens Ledarträffar 2024
2024-03-22 15:21

På torsdagen så var årets första av 3 inplanerade Ledarträffar med fokus på Träningsplanering utifrån föreningens nya Spelarutbildningsplan.

Dessa möten är ett av föreningens nya initiativ där våra ledare träffas för att planera, diskutera och byta erfarenheter kring vår spelarutbildning.

Som underlag för träffarna är föreningens verksamhetsbeskrivning, Söderköping IK Värdefullt, samt den för året nya Spelarutbildningsplanen.

Spelarutbildningsplanen har under 2023 skapats av en grupp från verksamhet med en åldersanpassad inriktning på både dom individuella färdigheterna och lagets färdigheter, och som styrelsen har beslutat om ska vara styrdokument för vår verksamhet.

Det var en fin uppslutning från ledarna på mötet där alla lag var representerade till 98%, och med ett härligt engagemang, nyfikenhet och intresse från alla närvarande, med många intressanta samtal kring träning men också med ett stort erfarenhetsutbyte mellan lagen.

Under kvällen presenterades också den nya Ungdomskommittén som har ett spännande år framför sig med många intressanta frågor att hantera.

Du når Ungdomskommittén på följande mail ungdom@soderkopingsik.nu

Även föreningens satsning på en Fotbollsutvecklare presenterades och mottogs med stort intresse från alla ledare.

Söderköpings IK och Ungdomskommittén är mycket glada över det intresse och nyfikenhet från våra ledare som visades på träffen, och det gör att vi tillsammans kan se ljust på SIK´s framtid!

Mötets presentation och agenda

Söderköpings IK Ungdomskommitté